2016. március 17., csütörtök

American Birkebeiner 2016

AMERICAN BIRKEBEINER

2016. FEBRUÁR 21.

Hol volt, hol nem volt, volt egyszer két magyar sífutó, akik átrepülték a nagy vizet, na nem azért, hogy világot lássanak, hanem azért, hogy szerencsét próbáljanak a 8. (és a 9.) Worldloppet sífutóversenyükön.

Történt az úgy, hogy kicsit nem figyeltünk oda, és a gépünk leszállt Minnesota külvárosában. Kocsiba vágódtunk és irány Hayward 2300 fős világvárosa, ami egyben a verseny központja is volt. A verseny a norvég Birkebeinerrennet amerikai copy-ja American Birkebeiner néven, csak itt nem kellett hátizsákot vinnünk. Úgy látszik idén ilyen copy versenyeken indulunk, előbb Vasaloppet, most meg Birkebeiner…

Birkie Shop

Az úton Hayward felé az volt a benyomásunk az országról, hogy hatalmas nagy, lapos terek vannak hébe-hóba egy egy házzal, pici városkákkal, amik kiköpött norvég vagy svéd mintára épültek. Aztán röpke 3 órás autókázás (és a classik rock station hallgatása) után odaértünk Haywardba, ami akkor még a megszokott nagyon kisvárosi életét élte, nem sok nyoma volt a közelgő nagy eseménynek.

Amúgy az American Birkebeiner Amerika legnagyobb sífutóversenye, ahol több mint 13.000 sífutó indul összesen a különböző versenyszámokban, tehát a feeling leginkább a Vasaloppethez fog majd hasonlítani, ha megjönnek a sífutók. De addig semmi.

Olyan furcsa lehet ez egy kisváros életében, hogy sehol senki, aztán csütörtök este megjelenik a giga tömeg, pénteken nagy nyüzsgés mindenhol, szombaton verseny, aztán vasárnap már megint sehol senki. Olyan ez, mint a sáskajárás. Felvonul a tömeg, aztán levonul…. Mivel mi a 7 óra időeltolódás miatt hamarabb érkeztünk, így végignéztük az egész folyamatot. Hát érdekes…

Épül a befutó

Megkerestük a szállásunkat, aztán bevágódtunk egy kocsmába vacsorázni. Burgerek, szendvicsek, sült krumpli, sör. Ezek mindenféle kombinációban, és a majd’ egy hetes ott tartózkodásunk alatt, nem is nagyon találtunk mást. De a sörük jó :-)

A kocsmában plakátok hirdették, hogy itt bizony verseny lesz, és a bejáratnál találtam egy csomó programfüzetet, ami a versenyről szólt, tele külön a versenyzőknek és külön a nézőknek szóló információkkal. Rögtön mindent megtudtunk, hogy mi lesz, hogy lesz, hol lesz, mikor lesz. Ez így nagyon profi volt….

Másnap (egy ébren töltött éjszaka után) megkaptuk a háziaktól az első traditional american breakfast-ját (bed and breakfast-ben voltunk). Hát lehet, hogy csak az én gyomrom ilyen finnyás, de amit ezek összeesznek, az kibírhatatlan. Írok pár reggelit:
- Amerikai palacsinta cukorsziruppal és sült kolbásszal
- Fűszeres sült tojás muffinnal
- Édes lila krémmel töltött bundáskenyér porcukorral és sült bacon szalonnával

Ezek voltak az első családnál reggelire, mert itt csak 3 napig laktunk. Elképesztő miket esznek össze. Zöldséget, gyümölcsöt egyáltalán nem láttunk, aztán meg az a sok burger meg sült krumpli…. muszáj volt rögtön a reggeli után kimenni síelni, mert nem lesz ennek így jó vége. Amúgy is rosszul voltam a sok reggeli szénhidráttól, az én gyomrom reggel kíméletes törődésre vágyik.

A nyomok az égbe vezetnek

A ház előtt felcsatoltuk a léceket és árkon-bokron toronyiránt elindultunk megkeresni a pályát, mert valahol ott volt nem messze. Találtunk vmi utat, ami ugyan nem volt leratrakolva, de lehetett rajta menni. Így mentünk rajta vagy két órát.
Mikor már visszafelé jöttünk, és épp egy autóút keresztezte a pályát, leintett minket egy közmunkás teherautó, és tőlünk kérdezte, hogy ez-e a Birkie pálya? Mondtuk, hogy reméljük, mert mi itt síeltünk, de akkor jött egy fickó motoros szánnal, aki mondta, hogy kb egy kilométerrel lejjebb van.

Amúgy itt állati nagy divat a motoros szánozás. Külön kijelölt utak vannak az erdőben és mindenki tök jó szerkóban nyomja. Nem úri sport, mert mindenkinek van szánja, és látszik, hogy előnyben részesítik ezt a „sportot” a hagyományos, önerős sportmozdulatokkal szemben :-)

Na ha már megtudtuk, hogy hol van a Birkie pálya, akkor el is indultunk megkeresni, és meg is találtuk. Azon sem volt friss ratraknyom, de gyönyörű széles, hullámos pályára leltünk.

Birkie pálya

Délután megnéztük Cable-t, azt a 825 fős városkát, ahol majd a rajt lesz. A rajtot nem találtuk meg, de valahol ott kell lennie. Azt tudtuk, hogy majd buszokkal visznek minket a rajthoz, mert azt kocsival nem lehet megközelíteni. Elmentünk egy reptérig, de nem az volt a rajt. Később kiderült, ha ott továbbmegyünk még 1-2 km-t, akkor ott lett volna.

Este vissza a kocsmába kajálni, utána pedig próbáltunk aludni. Viszonylag nehezen ment.
Másnap a furcsa reggeli után indulás ki edzeni. Megtudtuk, hogy az autóúton nem messze a szállástól van egy parkoló és egy melegedő, és ott megy a Birkie pálya. Elmentünk oda, és onnan síeltünk kb két órát a fantasztikus pályán. Ó, ha ilyenünk lehetne itthon, micsoda edzéseket lehetne ott csinálni! Igazi örömsíelés volt. Mázlisták.

Amúgy a szint 1400m d+ lesz, de ezekkel a hullámokkal akkor még olyan furcsa volt elképzelni, hogy hogyan fog az a sok szint összejönni. Aztán megtudtuk…

Ez a classic szintrajz

Vissza az edzéshez. Csak mi voltunk a pályán, rajtunk kívül senkivel sem találkoztunk. 1-2 motoros szános keresztezte a pályát (erre ők nem jöhettek rá), lelkesen megálltak, megvártak, integettek, köszöngettek, szép napot kívántak. Tök jó fejek voltak :-)

Amúgy itt mindenki hihetetlenül kedves és segítőkész. Mindenkinek van egy jó szava hozzád, anélkül nem mész el mellette, hogy ne kívánjon minimum szép napot, vagy egy pozitív megjegyzés a napsütésre, és hogy milyen jó itt, stb. Tényleg tök pozitívak az emberek. Aztán ahogy kezdtek szivárogni a síelők, úgy lettünk egyre népszerűbbek, hogy magyarok vagyunk. Mindenkinek az volt az első kérdése, hogy nálunk mennyi hó van…. Hát erre mit is mondjunk...?

A melegedő
Az edzés végén megnéztük azt a melegedőt. Tényleg meleg volt. Egy házikó az út és a sípályák mellett, ami állandóan fűtött, hogy aki síelni szeretne menni, az át tudjon öltözni. Voltak benne öltözőkabinok, egy csomó asztal és székek, kandalló tűzifával, mikro, stb. És ki volt írva, hogy a pályadíjból például ezeket finanszírozzák. Ó, ha ilyenünk lehetne itthon….

Csütörtökön már lezárták a pályát, mert esőt mondtak és próbálták megőrizni rajta a havat. Mi kimentünk, és egy oldalágon síeltünk. Felhős volt az ég, kicsit szitált is az eső, de még egész jól lehetett menni. Mivel nem volt nálunk wax, így én mind a 3 napon skatingben edzettem. A versenyen én classikban indulok, Ati viszont skating-ben indult itt is.

Csütörtökön délután nyitott az expo, úgyhogy bementünk és felvettük a rajtszámunkat. Jó kis expo-t rittyentettek, volt minden, mi szem-szájnak ingere… Aztán eleredt az eső, és erősen plusz volt meg fújt a szél. Ez a legrosszabb kombináció…

Hát ezt imádom, annyira tetszik

Este átköltöztünk a másik szállásra, ami már jóval messzebb volt, a világ végének a végén. Alig találtuk meg a házat, ahol egy igen gömbölyű néni lakott a kutyájával és az igencsak gömbölyű lányával. Ott megkaptuk a galériát, konkrétan egy légtérben laktunk mindennel. A néni, aki egyébként tündéri volt, egész nap ücsörgött a kanapén, tv-t nézett, eszegetett, stb. Aztán jött a másik lánya is látogatóba, aki hasonlóan gömbölyű volt, és hozta a 10 hónapos unokát, akinek már szintén gyűrődött a háj a kis testén….

A reggelik itt is 100% szénhidrátból álltak, a néni vastagon megvajazott kekszeket uzsonnázott, csoki pudingot nassolt lefekvés előtt. A hűtőben zöldségnek nyoma sem volt, de iszonyú mennyiségű gyógyszerrel, táplálék kiegészítővel, vitaminokkal és mindenféle tapaszokkal volt tele a szekrény. Jó biznisz Amerikában a trash food vs vitaminok….

Pénteken már nem síeltünk, mert másnap verseny. Délelőtt feltettük a csúszówaxot, aztán beautóztunk Haywardba az expo-ra, hogy megtudjuk milyen tapadówaxot ajánlanak a profik, mert akkor is esett az eső.

Toko waxajánlás

Megálltunk ebédelni egy kocsmába, ahol rögtön leszólítottak minket és szóba elegyedtek velünk. Mivel akkor már a környéken minden a versenyről szólt, rólunk is rögtön lejött, hogy sífutók vagyunk, így nem volt nagy mellényúlás, mikor megkérdezték, hogy a versenyre jöttünk? Aztán ők is elmondták, az európai versenyeiken begyűjtött tapasztalataikat, kedélyesen elcsevegtünk, majd leültünk kajálni.

Végén kártyával akartunk fizetni, de mondta a felszolgáló, hogy elromlott a terminál, de van kint egy atm. A fickó, akivel előbb beszéltünk, már fel is pattan, és már ott is állt mellettünk, kezében egy 50 dollárossal, hogy kifizeti az ebédünket :-)
Elképesztő előzékenyek és jó fejek voltak. Aztán végül sikerült összekaparnunk annyi kp-t, hogy ki tudtuk fizetni, de tök rendes volt a fickó :-)

Haywardban a Swix ajánlása nem tetszett, úgyhogy most maradtam a Toko mellett. Az eső miatt klisteres idő lett, aminek én örültem, mert én jobban hiszek a klisterben, mint a rúdwaxban.
A baj az volt, hogy csak annyit tudtak biztosan, hogy valahol nulla fok körül lesz a hőmérséklet. Mivel esett az eső, és ha nulla alá megy, akkor az megfagy, jó gyors pálya lesz, de kell jeges hóra is waxolni, viszont ha nem megy nulla alá, akkor meg kása lesz, lassú, ahhoz meg nem kell a jeges wax. Annyira kevés választja el jó pályát a vacaktól…. csak néhány fok.

Lehet, hogy kellett volna venni néhányat...

De nem tudták megmondani, hogy éjszaka le fog-e menni nulla alá, vagy sem, így azt mondták tegyem fel mindkét klistert, az a biztos. Lehet, hogy ez a waxolás mégsem akkora tudomány…?

Este mondtuk a házigazdánknak, hogy nyugodtan aludjon csak reggel, nem kell gofrit sütnie, mi korán indulunk, majd én csinálok egy jó kis zabkását, inkább attól megy a léc, mint a gofritól…

Másnap reggel felkeltünk és indulás a versenyre. A kocsit Cable városka határában, egy hatalmas parkolóban lehetett letenni. Onnan azzal a klasszikus sárga iskolabusszal vittek át minket a verseny rajtjához. Ott álltunk a kígyózó sorban a parkolónál, és vártuk, hogy sorra kerüljünk a buszokkal. Ezeket a buszokat általános iskolás gyerekeknek gyártották, olyan kis szűk ülőhelyek voltak rajta, mi meg felnőttek, ott ültünk kettesével, a léceinkkel, a csomagjainkkal, mint a heringek. Viszont a sofőrnek roppant jó kedve volt, végig nyomta a hülyeségeket :-)

Ezekkel vittek minket a rajthoz

Ahol kitett minket a busz, ott rögtön egy sátor fogadott, ahol kaptunk welcome drinket, egy pohár, forró kakaót, meg némi rágcsát :-) Utána pár 100m séta a sátrakig.
Állati volt, ahogy ott hömpölygött a vidám nép, az út szélén meg mindenféle pozitív táblák voltak kitéve. A melegedő sátrak színültig tele voltak emberekkel, ott mi is átvettük a cipőnket, feltankoltuk a zsebeinket, megettünk még egy banánt, aztán mentünk is ki, hogy elvégezzük még az utolsó simításokat, és leadjuk a ruhás zsákot.

A rajtnál...

A rajt is nagyon meg volt szervezve, sok hullám volt, külön a skating, és külön a classik, és hozzánk csapták még a féltávosokat is. 3 lépésben lehetett eljutni a rajtvonalhoz, folyamatosan engedtek minket egyre közelebb és közelebb, és csak az utolsó részben lehetett felcsatolni a lécet. A rajt után az első kb 5-600 méter mindenkinek ugyanaz volt, aztán a classikosok elkanyarodtak balra, a skatingesek meg jobbra. Elindultunk, már csak 56 km volt hátra :-) (bár a versenykiírásban 55-öt írtak, de végig 56 volt kitáblázva.)

Az a jó az ilyen hullámokban való indításban, hogy az elejétől a verseny végéig folyamatosan vannak körülötted, folyamatosan lehet előzni, mindig történik valami, sokkal nagyobb feeling így az egész, mint amikor egyedül kóvályogsz az erdőben, és alig várod már, hogy embert láss, mint Kínában.

A pálya vezetése elég mókás volt. A skating és a classik egyszerre ment, hol egymástól távol, hogy közelebb, volt, hogy teljesen egymás mellett futott a két track és volt olyan is, hogy egy pályára tereltek össze minket. Aztán kb fél távtól végleg összeboronáltak minket egy pályára.

Az első felében a classikosok 4 km-rel többet tekeregtek az erdőben, így jött ki a végén az 56 cl - 52 sk. A pálya olyan volt mint a sinus görbe. Iszonyatosan hullámzott. Semmi nagy szint, semmi nagy és hosszú felfelé, és semmi életveszélyes lefelé, csak pont úgy kellemesen. Minden domb csak pont akkora volt, amit még úgy különösebb anyázás nélkül meg lehetett futni, épp a tetejére fáradtam el mindegyiknek, és utána jött egy olyan lefelé, amin egy kicsit kifújhatta magát az ember. Az első 14 km azért konzekvensen emelkedett, de mégsem volt olyan, mint a norvég birken, ahol már az első 1-2 km után azt sem tudtam fiú vagyok-e vagy lány…

Szóval nagyon jó kis pálya volt, mint egy hullámvasút, és az a sok ember körülöttem jó hangulatot csinált. Ahogy folyamatosan előztem jó érzés volt, már majdnem azt gondoltam, hogy milyen jól haladok. Belső érzésre nagyon jó volt, mert nem volt egyben nagy szint, ami kivett volna akkorát belőlem, és a folyamatos előzések is nagyon motiválóan hatnak az emberre.
Aztán mégis még fél táv előtt, valahol 20 km körül jött egy holtpont. Éreztem, hogy ennem kéne, mert ez akkor szokott nálam előfordulni, amikor nem eszem és elfogy az energia. Az a sok kis hullám azért összeadódik. Sok kis sunyi emelkedő, mégiscsak folyamatosan meg kell mászni mindet.

Elkezdett esni az eső, és ez a végéig ki is tartott. A wax, hát mit is mondjak, a jeges wax (piros) már nem kellett volna. Nem volt annyira rossz, de rángatott a léc. Nem fagyott sajnos éjszaka sem, napközben meg bőven plusz volt, de csak így utólag okos az ember és most már tudom, hogy csak sárgát kellett volna feltenni, az nem rángatott volna és gyorsabban is csúszott volna….

Kb 5 kilométerenként voltak frissítő állomások, úgyhogy a következőnél ettem egy zselét, meg két gerezd narancsot, meg ittam egy fél liter vizet. Sajnos már ez is rekordszámba megy nálam, ennél többet képtelen vagyok enni, pedig hol volt már az a reggeli zabkása… Viszont legalább folyamatosan sokat iszom.

Ez a kalóriamennyiség elég kevés volt ahhoz, hogy hamar talpra álljak, úgyhogy eltartott egy darabig, amíg átevickéltem a holtponton, utána továbbra is éreztem, hogy fáradok, de azért jókedvűen síeltem Hayward felé. Megfogadtam, hogy minden etetőben eszem legalább egy falatot, úgyhogy a verseny végére összejött még két zselé, két db keksz, és egy energiakocka izé. Micsoda dőzs volt… :-)

Amúgy indítványozni fogom ezentúl minden versenyen, hogy az itatók legyenek 5 km-ként, mert ez így nagyon kellemes.

A verseny óriási hangulatban telt, főleg az első felében. Sokan beszéltek hozzám, honnan jöttem, amikor meglátták a lécemen a matricákat, azok mindig nagy sikert aratnak, amikor elmentem vki mellett megdicsért, „great job”, „good race”, „enjoy it” kiabálták, sokan dumáltak is egymással, stb. Aztán a táv második felében az összes nagyhangú csendben maradt, ahogy gyűlt a fáradtság. Egyre elcsigázottabb embereket lehetett látni, ahogy küzdöttek fel és le a pályán.

A szurkolók itt is kitettek magukért. Volt egy komplett dobolós társaság, azok nagyon jók voltak, voltak zenészek hatalmas erősítőkkel, egy magányos tangóharmonikás, mindenféle mókás jelmezek, és sok sok drukkoló, kolompolós ember.

A vége felé volt egy hegy, ami talán az egyetlen igazi nagy és hosszú hegy volt a versenyen. Ahogy ott másztunk felfelé láttam a pálya mellett táblákra kiírva különböző szövegeket. „Szánj naponta elég időt az imádkozásra.” „Ha a saját utadat járod, Isten mutatni fogja, merre menj” meg hasonlók. Na gondoltam az amerikaiak híresek a mindenféle hittérítésükről, meg az 1000 féle egyházukról, ide is elért ez.
Aztán a következő táblán ez állt: „This hill is a bitch” Ejha, micsoda vallás ez, gondoltam magamban? Vagy esetleg rosszul fordítom? Van a bitch-nek másik jelentése is? Kicsit feljebb állt egy pap és egy apáca, nagy erősítőkkel, mikrofonnal és egy dobfelszereléssel.
A pap hatalmas elánnal szövegelt valamit, aztán dobpergés, és cintányér, majd ismételte így tovább. Nem értettem, hogy mit mond, de a körülöttem lévők röhögtek. Aztán elkezdte spannolni a népet, miközben ott küzdöttük fel magunkat a bitch hegyre, a nép meg ovációban tört ki. Elég vicces volt :-)

Inga és a két Birkebeiner
Menet közben találkoztunk a jelmezes királynővel, Ingával és a két harcossal, akik a norvég legenda szerint menekítették a kis királyfit. (1206-ban, az akkori polgárháborúk dúlta Norvégiában két harcos síléceken menekítette a behavazott hegyeken át az újszülött herceget, Haakon Haakonsson-t Lillehammerből Renába, majd onnan tovább Trondheimba. A norvég Birkebeinerrennet verseny ennek állít emléket és a 3.5 kg-os hátizsák a kis herceget szimbolizálja. (http://sifutolany.blogspot.hu/2015/03/birkebeinerrennet.html

Ők hárman már korán reggel elindultak korhű ruhában, igazi ezer éves faléceken, egy babával a hátukon, hogy teljesítsék a távot, és ezzel valamiféle kapcsolódási pontot teremtve a norvég és az amerikai Birkie között. Nekik volt a legnagyobb szívás azzal a vacak léccel menni.

Ahogy közeledett a vége, úgy adódott össze a sok sok domb, gyűlt a fáradtság, és már nem csodálkoztam azon, hogy a szint 1400 d+, valóban összejött, nem volt tréfa. Már nem bántam, hogy közeledünk, és alig vártam az utolsó 3-4 km-t, mert akkor kiérünk a város előtti tóra, és ott végre sík lesz egy kicsit. Mielőtt ráfordultunk a tóra, még megmásztunk pár dombot (tényleg mindent beleadtak a szervezők, mert az utolsó pillanatig hullámvasutaztunk), aztán elértünk a Jagermeister által felállított frissítőállomásig, ami körbe jageres üvegekkel volt kirakva, mint egy repülő leszálló pálya, és kis kupicákban jagert osztogattak a nagyon vidám emberek.

Utána végre kiértünk a tóra, de abban sem volt köszönet, mert a meleg, a szél és az eső hatására a pálya totál szétolvadt, helyenként konkrétan bokáig ért a víz. Nyom már sehol sem volt, a totál vízen meg semmilyen wax nem fogott.
Így az utolsó 3-4 km sem hozta meg a várva várt könnyed érzést. Na mindegy, innen már fél lábon is becsúszom, és ekkor megelőztem egy fél bottal versenyző srácot. Nem tudom hol törhette el a botját, de neki kemény menet lehetett.

Az utolsó 1 km már a városban volt, aztán fel egy hídra, majd végre a szemem elé tárult az utolsó 400 méter, a célegyenes, ami sunyi módon még enyhén emelkedett. Viszont ezt sosem felejtem el.
Vera, azt mondtad a Vasaloppet előtt, hogy fantasztikus élmény a Vasa befutója. Na ez 2x olyan!

Befutó

Elképesztő őrjöngő tömegek biztatása között futottunk be a célba! :) Tényleg őrjöngtek, kiabáltak, csörögtek, zörögtek, harangoztak, kolompoltak, fütyültek, dudáltak, mindent, amit csak el tudsz képzelni, és rengetegen voltak…

Aztán végre átcsúsztam a célvonalon! Már nem bántam, eléggé elfáradtam. Ati várt, megkaptam az érmet, rögtön kaptam valami folyékony szénhidrátot, és aztán folytatódott a szuper szervezés.
Ahogy mentem ki, először ott voltak a ruhás zsákok, utána mentem tovább, ott le lehetett adni a léceket, következő megálló az iskola, ahol át lehetett öltözni, majd a következő egy nagy sátor, ahol adtak meleg levest. Onnan visszafelé felvettük a síket és irány az iskolabusz, ami visszavitt a parkolóba a kocsihoz. 60 db iskolabuszt szereztek valahonnan, ezekkel szállítottak minket ide-oda. Tök logikus szervezés, tesóm szerint hülyebiztos, de ettől még olyan profinak tűnt :-)

Vissza a kocsihoz Cable-be, onnan meg megint Hayward-ba, mert aznapra még volt egy programunk.
A norvégok a Birkebeiner sztoriból csináltak egy mozifilmet, aminek a vetítési jogát megvették az amerikaiak, és a verseny napján 17 órától volt a bemutatója. Speciális téma speciális közönségnek jól időzítve = bombasiker :-)

Beültünk mi is, és amint a filmvásznon előkerült a sífutó léc, abban a pillanatban ováció, tapsvihar, füttyszó, bekiabálások voltak, és ez így volt az egész film alatt. Olyan volt, mintha egy burleszket néztünk volna. Nagyon jó hangulat volt, és még a film is látványos volt.

Hazafelé menet bementünk a szokásos kocsmánkba vacsorázni, ahol after party volt, ott mulattak a versenyzők, a csapból is sör folyt. Megkajáltunk, aztán szépen hazagurultunk.

Másnap délelőtt bementünk Haywardba, hogy bepecsételtessük a Worldloppet Passport-ba a versenyt, és az egész kisvárosban mindenhol ki volt rakva egy újság, amiben név szerint az összes versenyző eredménye fel volt tüntetve, az összes versenyszámban. Azért mi ez, ha nem profizmus :-) Hónunk alá csaptunk mi is egyet, és átböngészve láttuk, hogy bizony vannak olyan 70+ os bácsik, akik mindkettőnkre rávertek nem is keveset. Na kérem, ez a cél, hogy mi is még 70 év felett ilyen versenyekre járjunk :-) Jó sport ez nagyon!

Bementünk a race office-ba, ahol vasárnap már mindenféle Birkie-s ajándéktárgyak, ruhák 50%-kal voltak leárazva. Rájöttem, hogy sapkamániás vagyok, mert újabb két sapkával gazdagítottam az amúgy sem gyenge gyűjteményemet.

Másnap reggel indulás a reptérre, mert hétfő kora délután már indult a gépünk.
Az idő mindig minden emléket megszépít, úgyhogy másnap már nem is voltam annyira fáradt, és már nem is volt annyira kegyetlen a pálya, viszont a hatalmas hangulat, és a fantasztikus feeling élménye továbbra is él bennem.
Aki volt a Vasaloppeten, az tudja miről beszélek, én erre a versenyre is bármikor visszajönnék :-)